英文面試Q&A,面試找工作時,常常遇到需要英文面試,以下提供給大家英文面試常見的問題。

Why do you want to change jobs?你為什麼想換工作?

上面的句型是詢問應徵者為什麼轉換跑道的常見問法。

 

詢問應徵的動機。

Why are you looking for a career change?你為什麼想要轉換跑道?

career change 轉職 * job change

I'm interested in hearing about the reasons why you're applying for this

position. Why are you looking for a career change?

我想知道你為什麼應徵這個職位。你為什麼想要轉換跑道

詢問過去的工作經驗

Could you tell me about a time when you negotiated well?

可不可以告訴我你曾經順利協商的經驗?

 

Was there ever an occasion when things didn't work out quite so well?

是否有過事情進展不順利的經驗?

How have you dealt with difficult people?

你都怎麼應付難纏的人?

應徵動機

A: Why do you want to work for us? A:你為什麼想為我們工作?

B: I want to work for you because I see an opportunity to make a real contribution with my skills.

B:我想為你們工作,因為我發現在這裡有機會揮才能、貢獻所學。

2. 現在的職務

A: Can you tell me about your responsibilities at your current job?

B: My responsibilities include sales, invoicing, personnel, inventory,

 

shipping, profit and loss control, and the production of weekly reports.

A:你可不可以談一下目前工作的買任範圍?

B:我的責任範圍包含業務、開立發票、人事、盤存、貨運、損益控管以及製作週報。

3. 自我評價

A: How would you describe yourself? A:你會如何描述自己?

B:I think I can describe myself as a morning person, and in fact, I get

more done in the morning than in the rest of the day.

B:我想我會說自己是個晨型人士,事實上,我早上能完成的工作比其他時段都還要多

長處

A: What are your strengths? A:你的長處是什麼?

B: My strengths lie in my ability to analyze facts and figures and prepare reports using statistical information

B:我的長處是分析事實與數據的能力,以及運用統計資料製作報告。

5.弱點

 

A: What are your weaknesses? A:你的弱點是什麼?

B: I have no weaknesses that affect my ability to do this job.

B:我沒有什麼弱點會影響我做這份工作的能力。

6.志向

A: What are your ambitions? A:你的志向是什麼?

B: My goal is to pursue an international career in my chosen field of

specialization.

B: 我的目標是在我選擇的專業領域裡尋求國際的職業生涯。

敘述負責業務

●一般事務和秘會業務

I type invoices, handle incoming and outgoing calls, greet clients

and open and distribute incoming mail.

我負責打發票、接聽來電與撥打電話、接待客戶,打開與分送收到的郵件。

I schedule meetings and appointments, and also make travel

arrangements.

 

公安排會議與會面時間,也負責旅行準備工作。

●調售工作

I help customers, operate the cash register, check inventory, price

merchandise, and manage in-store displays.

我自責協助客户、操作收銀機、盤點存貨、為商品打上價格,還負責店内展示。

I complete and submit invoices, and process payments.

我完成與提交發票,並處理付款。

●業務工作

I represent a line of low-end corporate PCs. Duties include making

cold calls and following up leads in addition to working an assigned

territory.

我負責低階企業電腦線。除了經營分配的區域外,我的職責還包含進行陌生電訪以及對潛在客戶進行後續追蹤。

管理工作

I conduct all hiring, promotions, salary adjustments, and terminations.

我負責處理所有聘雇、升遷、調薪與解雇事宜

 

I manage a team of 10 sales representatives, including daily

assignments and annual reviews.

我管理有十位業務代表的小組,工作内容包含日常工作指派與年度評鑑。

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow

    阿莓莓KIKI 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()