blow one's mind 使驚喜,使吃驚

blow 原意是吹、摧毀、毀掉炸毀的意思,但此處可不是炸掉某人的心。而是讓某人大吃一驚的意思。令人感到極度興奮之意。

Leon gave her girlfriend a fabulous apartment as a proposal gift, and that completely blew her mind. Leon給他女友一個很棒的公寓當作求婚禮物,這讓她很驚喜。

mind 相關片語

speak one's mind 直言不諱

The criminal spoke his mind and admitted that he didn't feel guilty. 那名罪犯直言不諱承認他並不覺得愧疚。

change one's mind 改變心意

Cindy plans to go on a picnic with Kate, but finally she changes her mind and come to the party with us. Cindy 計畫要與Kate去野餐,但最終她改變心意並且和我們一起去參加派對。

read one's mind/thought 猜測...的心思

Please tell me what you want directly because I can't read your mind.請直接告訴我妳想要什麼,因為我無法猜測你的心思。

cross one's mind 掠過腦海

I cross my mind that I should buy my boyfriend a birthday gift.我突然想到我應該買給我男友生日禮物。

lose one's mind 發瘋=go out of one's mind

The drunken man acted bizzarrely as if he had lost his mind.那個酒醉的人行為怪異,彷彿發瘋了。

make up one's mind 下定決心

I make up my mind to be a doctor in the future.我下定決心未來要成為醫生。

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    阿莓莓KIKI 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()