with 和……一起

I go on a picnic with Jenny.=Jenny and I go on a picnic together.

 

珍妮和我一起去野餐。

My cousin go horseback riding with me.=My cousin and I go horseback riding together.

我表弟和我一起騎馬。

with 使用某物

Cindy can't eat noodles with chopsticks. Cindy 不會使用筷子吃麵。

You can stick a stamp on the envelope with glue.

你可以用膠水把郵票貼在信封上。

 

with 關於、對於

The accident has nothing to do with anyone here.

這個意外跟這裡任何人都沒關係。

The broken vase has something to do with Kate.

那破碎的花瓶跟kate有關。

with 比較用法

通常是人跟人之間的比較,或是東西跟東西之間的比較。

 

The old washing machine doesn't compare with the one you bought last night.

那個舊洗衣機無法跟你昨天買得比。

with支持用法

通常是 be + with 的結構。

I will always be with you. 我會永遠支持你。

with 因為意近於 because of。

With your fault, you lost the game.

 

由於你的錯誤,你輸掉了比賽。

 

with 有~特色

The girl with long hair is my friend, Cindy.有長頭髮的女孩是我的朋友Cindy.

The house with a big garden is Ivy's place. 有大花園的房子是Ivy的家。

 

The boy with big eyes is my cousin.那位有著大眼睛的男孩是我的表弟。

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    阿莓莓KIKI 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()