dare 用法 既是助動詞,又是一般動詞

dare做助動詞

dare+原型動詞,否定為dare not +原型動詞(VR)

 

The little girl dare not to sleep alone.

dare 做一般動詞

dare to VR ,否定為 don't dare to VR

The little girl doesn't dare to sleep alone.小女孩不敢一個人睡覺。

 

I dare say = I daresay 我相信;我認為

I daresay you are lying. 我敢說你在說謊。

How dare +主詞+動詞 竟敢

 

How dare you insult me like this! 你竟敢如此侮辱我。

How dare he ride my motorcycle without asking me first! 他竟敢騎我的摩托車沒有事先問過我!

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 阿莓莓KIKI 的頭像
    阿莓莓KIKI

    莓喵食娛趣

    阿莓莓KIKI 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()